Mosselbaai & de witte haai.

25 februari 2016 - Mossel Bay, Zuid-Afrika

Soms denk je schrijf ik niet te veel maar dan lees ik het terug en denk ik 'nee joh ik had dat en dat er ook nog bij moeten schrijven.'
Er is gewoon zoveel.

Maar nogmaals alle dank voor alle (persoonlijke) reacties op de verhalen en jullie enthousiasme. Die is zeker te voelen hier in Zuid Afrika.

Kom ik in een wifi gebied gaat mijn telefoon af met allerlei berichtjes mailtjes en appjes. Super leuk!

De dag van vertrek in plettenbergbaai zijn we nog even daar gebleven want wat een heerlijk plaatsje is dat zeg.
Wel eventjes mijn bloeddruk en suiker gemeten gezien ik mij af en toe wat naar voel met name in de ochtend na het douchen. Maar alles blijkt piekfijn in orde. Beide zijn wat laag dus extra zout en wat lange suikers kunnen geen kwaad.

Hierna hebben we de auto laten wassen. Voor slechts 4 euro omgerekend zijn ze bijna 3 kwartier bezig geweest met de buiten en binnenkant. Alles is weer stofvrij en we rijden weer in een knappe auto.
Ondertussen heb ik mij vernaakt met schoentjes kopen voor de bruiloft van Tim en Courts. En heb ik de meest afgrijselijke maar beste bruiloft schoentjes ooit gekocht. Zo fout maar des te leuker. En dat voor een prijs van 2 euro. Ook ben ik naar de bookshop gegaan om een routekaart te kopen. Ik ben meer vd kaarten dan vd tom tom en zit dan onderweg alle plaatsjes te beschrijven en tijdens het rijden aan Walid te laten zien die dan vervolgens ( en terecht ) zegt of ik alsjeblieft even mijn mond wil dicht houden. ;)
Bij de ANWB betaalde ik 15 euro voor deze kaart en hier slechts 1.50 euro omgerekend.

We zijn nog naar dolfijnen gaan zoeke in Plettenbergbaai maar deze niet gevonden. Misschien omdat we half op de dag er waren en je de wilde beesten meest in de ochtend vroeg kan treffen.
Ooit in Bali zaten Walid en ik ook om half 6 in de ochtend op een wrak als bootje dolfijnen te spotten.

Hierna reden via allerlei mooie plaatsjes zoals Knysna en George naar onze bestemming Mosselbaai.

Mosselbaai is misschien niet het mooiste plaatsje op de tuin route maar wat gebieten we ook hier weer.

We huren voor 2 nachten een appartementje met zeezicht en met een zwembad.
Ook hebben we hier onze wasgoed bij een laundry service gebracht en voor slechts 5 euro is alle was gewassen gevouwen en (bijna ) gestreken.
Wat een luxe!

Walid wilde graag met witte haaien zwemmen. Dus ik ben mij gisterenavond gaan verdiepen erin. En filmpjes op youtube gaan kijken. Hij vroeg wat ik er van vond (alsof dat uitmaakt bij Walid want als hij iets graag wil dan volgt hij zijn hart) ik zei dat ik het begreep maar niet er achter stond want als je straks er niet meer ben wil ik niet het gevoel hebben je een waarschuwing mee te hebben gegeven ( eigen belang jongens en meiden) hij moest lachen en zei dat hij het ging doen (dat wist ik allang)

Zo gedaan en geregeld is walid vanniddag om 12uur naar een haven gegaan om te gaan zwemmen met haaien. Ik kreeg een berichtje dat hij langs zou komen met de boot en dus ben ik fotos gaan maken vanaf ons appartement zo de zee op.
Ik ging trouwens niet mee omdat het voor Merijn te lang zou duren en het dan ook geld kosten dat is zonde... Daar laat ik liever de was nog een keer van doen ;p

Walid kwam rond 17uur thuis en had spectaculaire fotos met een weggooicameraatje gemaakt. Hij had het fantastisch gehad. Hij zat in een kooi en de haai kwam op hem af. Bij een andere persoon had de haai tegen de kooi gebeukt en dat maakte veel lawaai.

Tot mijn verbazing zag ik ons appartement liggen op de fotos vanaf de boot. En blijkt dus dat hier de haaien vlak voor de kust liggen en dat maakt een bruggetje naar gisteren terug want toen is Merijn voor het eerst de zee in geweest met Walid. Hij vond het gaaf en cool zoals Merijn dat al kan zeggen. Ik ben niet zo dol vd zee. Ook niet van het zand. Maar de kracht van dat water vind ik zo onbetrouwbaar dat ik ook gisteren dacht doe maar niet.
De mannen hadden veel plezier en walid is op dat soort momenten ook echt heel verantwoordelijk maar na een minuut of 5 a 10 zei ik joh die jongen wordt koud kom maar weer. Merijn vond het super stom want die wilde nog een keer en ging huilen.
Muts he blijk ik te zijn ;) een softie.

Vandaag hebben Merijn en ik een heerlijke dag gehad. Twee keer gezwommen in het zwembad en vooral onze waterrat is er veel in gesprongen. Om vervolgens lekker middagdutje te doen en ik mijn boek uit heb kunnen lezen.

Al met al een aantal hele fijne momenten weer hier in Mosselbaai.

Morgen vertrekken we naar Swellendam daar blijven we voor 3 nachten.
En dan komt Kaapstad en Tim en Courtenay en hun lachebekje Max zeer dichtbij en natuurlijk de bruiloft.
Ook weer super leuk!

Ik hoop dat jullie het goed maken...

Veel liefs x

1. Christa:
    25 februari 2016
    Lieve nieske, wat een bijzondere mooie vakantie hebben jullie, en wat doet je kleine mannetje het goed. Bedankt dat wij ook mee mogen genieten. Nog veel plezier xxx
  2. Astrid:
    25 februari 2016
    Poeh..wat zal dat een bijzonder even ervaring geweest zijn voor Walid. Best gelopen met de haaien. Mooi om te lezen weer. Swellendam komt me zo bekend voor, is daar ooit een serie opgenomen? Hoe dan ook...geniet ervan. Xxxx mama
  3. Monique:
    25 februari 2016
    Wauw super stoer van Walid, zo gaaf! Hij liever dan ik zegt hier mijn langste stoere bink ik ben zelf ook dol op haaien maar of ik dit zou durven weet ik niet ! Ik ben benieuwd naar Walid zijn verhalen. Wat heerlijk dat jij en Merijn ook in 'veilig' water hebben kunnen plonzen en goed te horen dat jouw suiker /bloeddruk zich goed houden. Logisch want je bent natuurlijk ook de hele dag in de weer Let goed op elkaar en geniet !!!! Xxxx
  4. Martine:
    25 februari 2016
    Wat een genot om jullie avonturen en belevenissen te lezen! Een onvergetelijke ervaring! Geniet lekker met z'n 3-en! Knuffel van ons!
  5. Henny:
    26 februari 2016
    Geweldig weer die ervaringen, alleen dat witte haaien verhaal is best 'n beetje eng, klaar nu Walid geen gevaarlijke dingen meer doen, fijn dat jullie zo genieten, liefs uit het koude Nederland!