Swellendam en Kaapstad.

2 maart 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Swellendam wat was je mooi...
Nadat ik mij had overladen met aandacht met een zwangerschapsmassage Mother Africa heb ik mij ten goede gedaan in de store vd spa voor Walid en mij.
Hierna hebben we de braai in de fik gestoken en heerlijk gegeten met lam en gevulde paprikas met geitenkaas.

Klinkt als een geslaagd dagje toch? Helaas begon de dag iets minder positief we hoorde van de staff dat we een platte band hadden. Kon ook bijna niet anders na onze off the road trip naar de hoop NP.
En door mijn snelle op willen staan viel mij mobiel voor de zoveelste keer met een kapot beeldscherm.

Des al niet te min sloten we de dag goed af na geholpen te zijn met een reserve band. De dag van vertrek naar Cape Town zouden we langs de garage gaan.

En dat dus ook gedaan. Walid kwam thuis met een schokkende rekening.... 4 euro ;)

Dus op naar Kaapstad...........

Na een fantastisch laatste rit dwars door alle wijnvelden ultiem genoten van deze laatste 280 km.

Al met al hebben we er ruim bijna 3000 km gereden door Zuid Afrika om de plaatsen van bestemming aan te komen.
3000km, 3000 verschillende indrukken, 3000x genoten!

Uiteraard de tripjes in wild parken etc daar gelaten.

En daar is dan onze laatste bestemming voor komende dagen. We blijven hier tot maandag. En vliegen dan terug naar huis om op maandag 11uur op schiphol aan te komen.

Deze week is speciaal. Maandag bij aankomst van ons appartement blijkt dat we luxer zitten dan de dagen hiervoor. We hebben wifi. Aparte slaapkamer. Aparte keuken etc. Uitzicht op de oceaan en bantry bay.
We hebben ons gesetteld lekker gekookt en gegeten en gerommeld in huis en de omgeving verkend.
Dinsdag was bijzonder. We zouden Tim en Court na bijna 2 jaar weer zien. En inmiddels ook hun zoontje Max.
We hebben ze opgepikt vanaf Cape Town city centre. Ik zag een bloemenstalletje en weet dat court van bloemetjes houdt dus stak de straat over voor bloementjes. Maar de mevrouw maakte er nogal een werk van en inmiddels zag ik dat Tim en Court al bij Walid stonden. Liefst rende ik terug zonder de bloemen.
Het was zo fijn elkaar weer te zien. Mijn vrienden als pappa en mamma te zien en ook weer gewoon lekker onszelf zijn heerlijk! Zo speciaal maar zo gewoon.

Hierna zijn we naar Boulders Beach gereden en daar hebben we pinguïns gezien. Het grappige was dat we bij de ingang Jeroen Myrna Ingrid en Tino tegen kwamen. Andere vrienden uit Haarlem
De pinguins waren best leuk. Maar het was vooral fijn bij elkaar te zijn. Hierna gingen we naar Cape of the good hope NP.
Toen we daar aankwamen bleek dit zo ongelovelijl stijl te zijn dat we dat nooit met kids en een zwangere bimbo te gaan redden.
Ook hier kwamen Tim en Court bekende tegen die in tegengestelde richting aankwamen rijden.

Bizar hoe klein de wereld soms is.

Na ons reisje hebben we tim Court en Max thuis afgezet. Ieder kon even zijn eigen ding doen en zijn we rond w8uur terug gegaan. De mannen gingen naar Ajax Cape Town en court en ik paste op de kids en een prachtige dochter van Rob en Maaike.
Toen de mannen rond 23uur weer terug kwamen zijn we ieder ons eigen weg gegaan. Donderdag de dag van het trouwen gaan we elkaar weer zien.

Vandaag hebben Walid Merijn en ik ons teniet gedaan aan hangen. Niks bijzonders. Ik ben nog naar het winkelcentrum gelopen voor de was en even naar de kapper voor high lights voor morgen maar meer ook niet.

Het was overigens 1.2 km. En het was kei zwaar. Het zet mij wel even aan het denken omdat ik straks nog een maandje wol doorwerken om straks zo lang mogelijk bij onze kleine baby en Merijn te zijn en mogelijk de eerste operatie lekker in mn verlof kan doen.
Maar goed. Wat niet gaat dat gaat niet. Al kan het ook meevallen aangezien het in Nederland niet zo heet is als hier. We gaan het beleven.

Morgen de grote dag in Houtbay.......

Vanaf Kaapstad wensen we jullie alle goeds en liefde. X

1. Astrid:
    2 maart 2016
    Mooi Mooi Mooi.....een mooie bruiloft morgen, maak er met elkaar wat moois van. Liefs aan Courtney en Tim, feliciteer ze van me...XXX dikke kusssss mama
  2. Zus:
    Fijne dag morgen ! ❤️
  3. Henny:
    2 maart 2016
    Fijne dag morgen, liefs tante Hen
  4. Carla bakker:
    3 maart 2016
    Heel veel plezier donderdag!!!
    Geniet van jullie laatste dagen daar!!
    Wat een mooie reis!
    Xxx liefs van ons
    p.s. Als ik nog eens een reis naar Afrika ga maken, kom ik bij jou
    Voor tips
  5. Monique:
    3 maart 2016
    Geniet van de laatste dagen van deze bijzondere mooie reis! Dan even bijkomen en uitrusten. Dikke knuffel en tot snel