Plettebergbaai

24 februari 2016 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Na een rit van bijna 300km komen we via een heerlijke lunchstop aan een kloof van Natures valley met brutale apen aan in Plettebergbaai.
Plettebergbaai ofwel Plett zoals de afrikanen het hier noemen is een geweldig kustplaatjes. Prachtige vergezichten en lange schone en witte stranden met veel surfers en hoge golven. Heel veel (sjieke) restaurantjes langs het strand. Echt een heel leuk kustplaatsje. Plett staat ook bekend om de dolfijnen en walvissen langs de kust die zichtbaar zijn in de golven. Walvissen zijn voornamelijk te spotten in de wintermaanden juli augustus. Maar dolfijnen zouden hier hele jaar moeten zijn. Gisteren kwamen we aan rond half 4 dus niet veel tijd om het plaatsje te verkennen.
Uiteraard zijn we wel ff met onzevoeten in de zee geweest mer zijn drieen en hebben we in het dorpje echt waanzinnig lekker Mozambique's gegeten. Zo smaakvol. Vandaag zouden we maar 1.5 uur hoeven rijden dus alle tijd om koffie te gaan drinken en het plaatsje te gaan verkennen. Ook de plaatsjes Knysna en George komen we langs en kunnen we aan doen wat ons dan uiteindelijk zal brengen naar het plaatsje Mosselbaai.
Hier hebben we een appartement op 200 meter van het strand.

Kort verhaal maar de fotos zeggen denk alles :)