Addo Elephants NP

22 februari 2016 - Addo, Zuid-Afrika

Okey back to basic dat is het hier wel in het plaatsje Addo. In vergelijking met alle luxe en aandacht van de afgelopen paar lodges zitten we er nu wat primitiever bij. Een zogenoemde afrikaanse rondavel is ons hutje. Hierin staat een twee persoons bed een douche en een toilet. Heel primitief, grappig kneuterig maar ook wel een beetje alternatief. Buiten kun je gebruik maken vd braai en hangen er hangmatten om te rusten. Overigens wel onder een bijenkolonie.

De bedoeling is hier twee nachten te zijn. Zodat we op ons dooie akkertje naar het Addo Elephants park kunnen gaan.
En daar gingen we na een goede nachtrust dan ook naar toe vandaag.

Addo Elephants NP is een park van 1480km2. En jawel dit komt rechtsstreeks van wikipedia....

Het oorspronkelijke gedeelte van het park is in 1931 gesticht om een veilige haven te bieden voor de overgebleven elf olifanten in de omgeving. Het park huisvest vandaag de dag meer dan 450 olifanten, 400 buffels, meer dan 48 bedreigde neushoorns, alsook een verscheidenheid aan antilopen, leeuwen en hyena's. Een unieke soort in dit gebied is de mestkever die niet kan vliegen.
Overal staan bordjes dat deze niet gedood mogen worden ivm bedreigde diersoort.

Ook de big 7 is hier te vinden gezien get park zich bind aan de oceaan.

Okey nu weer even tekst van mij.

Wij hebben al die dieren niet gezien. Het is zomer in Zuid afrika en dat betekend dicht begroeide bossen.
Wij hebben overigens wel weer veel zebras en olifanten gezien.
Maar de leeuw helaas niet.

Het was een heerlijke dag met waanzinnig veel indrukken.
Tijdens een picknick waarbij je echt een gate in moet (aangezien je de leeuw niet uitnodigd op je picknick.. )
Zagen wij een schilpad. Echt een kanjer was het.

Na dat we genoeg hadden van het park zijn we 35 km doorgereden naar Port Elizabeth. Hier zijn we op het Nelson Mandela beach afgegaan. Prachtig wit strand met ruige zee en uitzicht op Port Elizabeth. Hier vermaken we ons een tijdje en besluiten terug te gaan naar onze rondavel hut voordat de avond valt. En pikken een piza onderweg op.

Morgen gaan we naar plettenberg bay en zullen we gaan starten aan de garden route ofwel beroemde tuinroute. En zullen de binnenlanden definitief klaar zijn en gaan we terug naar het tourisme.

Kus voor jullie.

1. Trudy:
    22 februari 2016
    Okay jammer van die leeuwen van je, maar ohhhh ben zo gek op olifanten dus deze foto's ook weer, zo prachtig
    Genieten lieverds, dikke kus X
  2. Astrid:
    Mooiiii....mooiiii. Enjoyyyyy xxx
  3. Henny:
    22 februari 2016
    Wat n 'belevenis, schitterend!
  4. Linda:
    23 februari 2016
    Heel leuk om te lezen allemaal! Veel plezier nog daar!! Groetjes van Linda.