Cradock / Zebra mountain NP/ Addo

21 februari 2016 - Addo, Zuid-Afrika

We hebben een geweldige ervaring opgedaan!

Van Queenstown naar Cradock gereden. Een afstand niet zover ongeveer 200km.
Prachtige bergen gezien en mooie landschappen. ( waarom krijg je het nooit zo mooi op de foto als dat het het daadwerkelijk is). Cradock is een vredig lief plaatsje met een kerkje en 'het kerkplaatssie' ofwel een kerkplein.
Onderweg boodschapjes gedaan en op naar de guesthouse die we voor 2 dagen hadden geboekt. In Queenstown hadden we het zo lekker en op de fotos zagen we in Cradock alleen een paar koeien maar wel een goede aantal zeer goede recenties.
Wat we konden verwachten wist ik niet en met Phutajhaba in mijn achterhoofd bereid ik mij geestelijk voor op een stuk minder dan onze lodge in Queenstown.

Midden in the middle of nowwhere moesten we een landweggetje af van een km of 4 met stof achter de auto aan. We kwamen aan bij een prachtige boerderij onder de voet van een groenrijke berg.
Hierop stond de vriendelijke boer ons al op te wachten.
Welkom in Guesthouse Mountain view zei hij. En gelijk voelde alles als ontspannen aan.

Onze kamer bleek een suitte te zijn en de gezamelijke keuken alleen voor ons omdat ze net deze twee dagen geen andere gasten hadden.
De inrichting was adembenemend.
De boer aka gastheer Wilhelm heeft ons op en top verzorgd. Wat een leuke kerel was dat zeg. Hij hielp ons zo dat we erg op ons zelf waren maar niks te kort kwamen.

Na met ons mond vol tanden de kamer te hebben bekeken hebben we ons zinnen gezet om te gaan zwemmen. 'Om het hoekkie' zou er een zwembad zijn onder een afkapping zodat het niet te heet zou zijn. En of er een zwembad was om het hoekkie. Jeetje mina. Met prachtig uitzicht op een berg. Gelijk kwam Wilhelm ons handdoekken brengen.

Na een heerlijke watergevecht met de mannen moest Merijn even slapen en zijn wij lekker een lunch gaan klaar maken in de keuken. Gezamelijk opgegeten en daarna gevoetbald buiten.
Uiteraard ook wel binnen gezeten want het is buiten echt warm. Op de thermometer in de auto zagen we dat het 36 graden was in de volle zon.

In de avond zijn we uit eten geweest en daarna lekker BVN gekeken in bed nadat de boer nog even langskwam voor een afrikaans praatje ( grappig hoe nederlands en afrikaans op elkaar lijken) en vragen wat voor ontbijt we wilde.

De volgende morgen stond rond half 9 het ontbijt klaar in de keuken. Waanzinnig uitgepakt met prachtige servetten en heerlijk vers fruit cocktail en franse toast met eitjes vd kippen vd boerderij.

Na het ontbijt hebben we weer heerlijk gezwommen etc.
Rond 14uur vertrokken we naar Mountain Zebra National Park. Rond 17uur zouden we bij Wilhelm zijn boerderij kijken want hij wilde Merijn leren koeien melken.
Hij heeft er maar liefst 850 die allemaal buiten staan. Dat kun je vd nederlandse koe niet vaak zeggen.
Echter haalde we deze tijd niet omdat we nog in het Mountain Zebra NP waren. Op zoek naar leeuwen, apen en natuurlijk de neushoorn en nog veel meer zoals buffelos zebras elanden etc.

We hebben heel veel dieren gezien.
Echter was ik vooral op zoek naar de cheetah en de leeuw. We kwamen een zeer enthousiaste fotograaf tegen die vol enthousiasme riep dat hij een leeuw zag. Na 10 minuten gezocht te hebben zijn we door gaan rijden..... Een leeuw die je alleen met een tele lens kan zien ervaar ik niet als een leeuw ;) nam ik mij voor al viel hetwel een beetje tegen.

Mountain zebra park is echt een waanzinnig mooi park maar qua dieren niet spectaculair.
Morgen gaan we naar het Addo Elephants park waar naar horen zeggen de big 7 leven.
#Nieuwgierig

Eenmaal terug bij de boerderij van Wilhelm en zijn vrouw zijn we gaan bbqen. Walid in zijn sas en wij ook het was heerlijk.
Walid had lam gemaakt en gegrilde paprikas.
Wilhelm kwam nog even bij kletsen. En vertelde ons dat toen hij jong was en naief hij samen met zijn vrienden stoer deed in zo een National park en ze tegen een vriend iets zeiden als tik die leeuw ff aan dat durf je toch nooit. Die vriend deed het en het was gelijk einde oefening. Voor hun ogen werd de vriend verslonden aan de leeuw. Moet enorm traumatisch zijn geweest.
Dus geen gekke dingen doen....

De volgende dag wederom een voortreffelijk ontbijt en na het afscheid kregen we ook nog een kraft zak met net vers gebakken muffins mee voor onderweg.

Wat een top locatie, gastvrije mensen echt om te ontspannen

Na het uitchecken zijn we naar Addo gereden ongeveer 225 km.

Hier gaan we morgen de big 7 hoop ik ontmoeten.

In Addo zelf is niks te beleven. We slapen in een echt afrikaans hutje......

Er is vast morgen weer een hoop te beschrijven na het wild park.

Toedeloe!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christa:
    21 februari 2016
    Lieve Nieske, is alles ook goed met jou en de baby, het is toch een hele onderneming als je ruim 6 maanden zwanger bent.doe rustig aan maar geniet er wel van xxx
  2. Henny:
    21 februari 2016
    Wat weer leuk geschreven Nieske, fijn dat het allemaal zo gezelligen mooi is! Liefs
  3. Kirsten Haagsma:
    22 februari 2016
    Oh Nieske, het is zó leuk om met jullie mee te reizen!
    Je schrijft super leuk!
    ( moet je iets mee doen;) )
    Veel plezier nog! X
  4. Pauline:
    25 februari 2016
    heerlijk om jullie verhalen te lezen.....geniet er lekker van!!