Het is rond!

16 december 2015 - Zeewolde, Nederland

Het was een hele klus om een mooie rondreis te gaan voorbereiden.
Ontzettend leuk om te doen maar met een kind erbij werd het allemaal toch iets lastiger als dat we met zijn tweeën zouden gaan.
We willen met Merijn nu eenmaal niet in de gevaarlijke wijken van Johannesburg of Kaapstad terecht. En ook niet in een stapelbed met 6 andere reizigers.
En heb je dan een leuke guesthouse gevonden is het vaak dat kinderen niet welkom zijn onder de 12 jaar. Om de rustzoekende medemens ook daadwerkelijk zijn rust te gunnen duurde het iets langer. Maar het is gelukt!

Toen kwam het dilemmagaan we vanaf Durban naar Port Elizabeth vliegen of toch ober land. Een stuk van een dikke 1200 km waar naar veel verhalen gelezen te hebben niet zoveel te vinden is. Het kost je vooral dagen en overnachtingen. Want een 250 km is de max met een hoogzwangere en kind van 2 jaar. Een Tour van 250 km lijkt in de verste verte niet op de 250 km in Europese landen. Je bent daar zomaar een uur of 4 mee bezig afhankelijk van de wegen natuurlijk. Maar ruig dat is het.
Zo vertelde Walid die al eerder in Zuid Afrika is geweest.

Onze reis zal in grote lijnen ons hier naar toe brengen. Johannesburg, frankfort, phuthaditjhaba, pietermaritzburg. Drakenberg/underdog, Mathatha, Queenstown, cradock, Addo / Addo elephants national park, hele garden route om uiteindelijk via swellendam naar Kaapstad te rijden.

Hier wacht ons dan het weerzien van onze lieve vrienden een een klein weekje waarin we vooral gaan ontspannen en niet meer km gaan rijden.

Het komt steeds dichterbij. Nog zo een ander halve maand.......

1. Henny:
    16 december 2015
    Het begin is er, heel graag zou ik jullie willen volgen op deze spannende en mooie reis! Liefs Tante Henny
  2. Leny:
    Spannend