Amsterdam- Johannesburg

10 februari 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Yahoe!We zijn er.

Wat een lange reis met een kind van bijna twee jaar en als zwangere muts met vocht in de voeten. Maar wat heeft onze kanjer zich goed gedragen.

Op schiphol liepen we tegen flink wat papieren rompslomp aan. Het geboorteakte van Merijn waar de gemeente Zeewolde zo lastig over deed om te verkrijgen bleek wel degelijk van belang. Alleen op schiphol konden we deze 4x tonen en op Johannesburg 2x. Alle keren werd ons bevestigd dat we anders niet hadden kunnen vliegen of in ieder geval hier het land niet in hadden gemogen.
En wat heb ik moeten 'lullen als brugman' voor deze akte bij de gemeente. Zomaar meegeven vonden ze wel heel raar waardoor er zelfs een leidinggevende van de medewerker burgerzaken vragen stelde waarom ik dit toch moest hebben. Zo blijkt maar weer dat je op je strepen moet staan anders was er geen zuid afrika vandaag.

Naast het geboorteakte hadden we ook mijn medische gegevens nodig want de grondsteward wilde wel weten of ik niet onderweg of hier ga bevallen. Naast de bodyscan die als zwangere niet hoefde maar wel mocht. Ik dacht gelijk extra echo, Walid zag dat wat anders en weigerde dat ik in een bodyscan ging ;) de douane gaf Walid gelijk er was geen tijd voor een echo ;)

Maar daarna........ Wat zijn we relaxt verzorgd door de KLM. Als eerst aan board met kind en zwangere. Extra drinken en vragen of we ons goed voelde. Merijn die mee mocht helpen in de keuken van het vliegtuig. Merijn die een pilotencadeautje kreeg net zoals alle kindjes aan board met spelletjes erin. Een kindermenu voor Merijn met patatjes ( uit de magnetron niet een enorm succes maar wel kei lief)
Al met al het voelde echt als vakantie ipv 11uur lang drukte en onrust.

En toen kwamen we aan. 27 graden om 23uur.

Huurauto opgehaald (hyunday ix nog wat) deze had Walid geregeld. Tom tom aan en gaan met de banaan.
Helaas bleek de tom tom een jetlag te hebben en even te weigeren waardoor we zonder een prettig pluis gevoel rondje reden om het vliegveld.
Eerlijk is eerlijk als we toegeven, dat Walid en ik ons even zeer onveilig voelde. Ondanks dat er overal bij elke ATM en tankstations en nightshops vol staat van politie en bewaking. Deze staan er gewoon niet voor niks.
Nee we hadden al besloten (en dat werd nu bevestigd )om in de avonden niet gaat rijden in voornamelijk de steden. Voor een rood stoplicht hoef je in de avonden niet stil te staan in Johannesburg.
Ik hoor nog mijn zuid afrikaanse collega uit Johannesburg/ Sowetho zeggen ' let op je leven is daar nog geen 10 euro waard thats it.' Helaas waren deze 8 km nu eenmaal even nodig.
Gelukkig kon Merijn op de achterbank nog fijn nijntje meezingen en ervaarde hij Johannesburg op dat moment een stuk positiever dan wij.

Maar toen de tom tom zijn werk ging doen bleek dat we met ons gevoel goed zaten en nog maar 1.7 km moesten. Aangekomen in het hotel wat ik meer als center parcs kan omschrijven maar dan een luxe huisje. Met heerlijke bedden, zijn we rond half 1 lekker gaan douchen en slapen met zijn drieeen.

We kijken uit naar komende dagen. Veel zien en rijden overdag, in de avonden lekker ontspannen. Geen wifi dus ook rust voor jullie. Weg uit de stad Johannesburg rijden we morgen naar Frankfort. Een guesthouse waar afgestoten leeuwenwelpjes worden opgevoed om wild te blijven en uiteindelijk weer terug de natuur in kunnen.
We kijken er enorm naar uit!

Dikke kus van ons 3e.

1. Claudia:
    10 februari 2016
    Wat goed om te horen dat de reis zo goed is gegaan! Heel verstandig om niet 's avonds te gaan rijden verder. Geniet lekker en hopelijk nog vaak genoeg wifi om ons mee te laten lezen in jullie avontuur! X
  2. Astrid:
    10 februari 2016
    Top dat jullie er zijn. Overdag rijden is fijner, dan zie je ook veel meer ;-)! Ik kijk uit naar t moment dat er weer WiFi is, want het is leuk om te lezen hoe jullie t hebben. Geniet van alle indrukken en....Take care....xxx.
  3. Fam. enghardt:
    10 februari 2016
    Have fun .. . . take care . . . . enjoy!!! :)
  4. Christa:
    10 februari 2016
    Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn, pas goed op jullie zelf, maar ga er zeker van genieten.xxx
  5. Madelon:
    10 februari 2016
    Leuk Nieske om jullie reisverslag te lezen. Hoop dat er nog vele zullen volgen. Heel veel plezier en pas goed op julliezelf!! X
  6. Maris:
    10 februari 2016
    Goed om te lezen dat alles goed gegaan is! Nu lekker overdag gaan reizen en genieten. Liefs!
  7. Pauline:
    10 februari 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! Heel veel plezier!!
  8. Sjanie:
    10 februari 2016
    Geweldig dat jullie daar al zijn en een goede vlucht hebben gehad. Geniet er lekker van. Het is hier nog steeds winter met veel wind, regen en kou.
  9. Lia:
    11 februari 2016
    12 febr.
    wauw Nieske, dat is al een heel verhaal en dan ben je nog maar net onderweg! Leuk om Walid eens op de foto te zien, leuke man! ( niet zeggen hoor want dan wordt hij misschien verwaand) Wat fijn dat er zoveel aandacht was voor Merijn, dan worden jullie ook ontzien. Neem je wel af en toe je rust? Dat is belangrijk he!!
    geniet er van, ik wens jullie veel plezier.
    liefs Lia