Johannesburg- Frankfort

13 februari 2016

Wat een gigantisch verschil met de nacht is Johannesburg. Het blijkt dat we een heel mooi uitzicht hebben en dat Johannesburg op de dag een stuk vriendelijker oogt dan in de late avond en nacht.
Ontbijt is op tijd in Zuid afrika. Zo zouden we tot half 9 hebben om te ontbijten.
Maar na zo een lange vlucht en reis besluit ik voor ons drieen de wekker uit te zetten en te kiezen voor de wekker om 10 uur. We hebben tot 11 uur om uit te checken en die 1.5uur doet ons alle drie deugd.
Nadat we gepind hebben in Johannesburg met security aan beide van mijn zijde en wat boodschapjes gaan we op weg naar Frankfort in vrystaat.

Waar we aankomen op een fantastische guesthouse Siesta. Naast de prachtige ruime familie lodge met jawel BVN op de tv en een bad een aparte douche ook nog eens een gastvrije eigenaresse.
Ze vraagt of we diner willen. En we laten ons verassen .Een fantastisch mooie tafel wordt gedekt. En we gaan lekker de omgeving verkennen.
In de achtertuin van onze lodge blijken leeuwen te zitten met welpjes.
De welpjes zijn wel eens bij te voeden maar in dit geval is dat niet mogelijk omdat de moeder erg graag zelf voor haar welpen wil zorgen. En dat moet natuurlijk vooral gestimuleerd worden. We maken prachtige fotos. Er blijken op deze leeuwen farm nog veel meer leeuwen te zijn maar ook geiten en ander klein vee.

Nadat we heerlijk in de zon hebben vertoefd. Wordt ons dinner geserveerd. Steak met heerlijke groentes. Werkelijk smaakvol en wat een ambiance.

Ik maak nog een geintje naar Walid zal ik een stukje van mijn steak aan de leeuwen geven? Walid reageert enthousiast ( hij denkt vaak drie keer meer na dan ik, dus zal wel goed zijn dacht ik nog.) De tip is... Nooit doen! Een vd beesten werd werkelijk woest. Waarschijnlijk niet zijn style gebakken vlees.
Walid en ik zijn gelijk terug naar de lodge gegaan en gehoopt dat hij zou gaan kalmeren. Uiteraard deed die dat wel. Maar die blik in zijn ogen was echt te heftig en naar mijn idee het hek te kort.

Na deze heftige maar ook wel weer bijzondere ervaring zijn we lekker gaan relaxen. Ik in bad met thee voor 2 uur met de heerlijkste olieen en walid voor de buis BVN kijken met een whiskey uit de minibar.

We hebben geslapen als een roos.

Na een fantastisch verblijf hebben we uitgecheckt maar wat had ik graag nog een nachtje gebleven.
Maar de planning gaat door.... Op naar... Phutajhaba. Ofwel Witsiehoek.

Maar wat we daar aantreffen........ Lees je in ons volgens verslag.

1. Maris:
    13 februari 2016
    Geweldige ervaringen! Heerlijk genieten!
  2. Astrid:
    13 februari 2016
    Leuk om te lezen. Ik lees je graag....
  3. Zus:
    Lekker genieten!