Queenstown en omgeving

18 februari 2016 - Queenstown, Zuid-Afrika

Na een aantal stops van een nachtje eindelijk een plekje waar we twee nachtjes mogen verblijven.

Het is een self catering huisje genaamd cozy corner. Het lijkt op een b&b maar dan zonder de laatste b zeg maar :)
Met een zwembad en een prachtige tuin en wasservice waar wij zeker even gebruik van gaan maken.

Na een prachtige tocht door de mount frere en mount lady komen we na 3.5 uur rijden in een klein stadje genaamd Queenstown.
Hier worden ontvangrn door Mariette een engelse dame die haar huisjes tot beschikking stelt voor nog geen 50 euro.

Ze vraagt zich af waarom we in hemelsnaam 2 nachtjes Queenstown hebbben geboekt want er is niks. Eerlijk is eerlijk precies wat wij even in gedachte hadden NIKS doen. Voetballen zwemmen luieren met de kleine stoere bink.

Hierna volgen er namelijk meerdere wildparken en farms waar wij ongetwijfeld heel veel gaan beleven en meemaken.

Helaas zit het weer niet helemaal mee.
Flinke onweersbuien trekken over Queenstown. Al is dat normaal deze zomerperiode in Zuid Afrika.
Ook heeft het veel geregend en gehageld met stenen die op knikkers leken.
Ondanks het weer waren er natuurlijknook droge momenten en dan speelde we lekker buiten of zijn we gaan zwemmen.
Want heet dat was het dan gelijk.

De afrikaanse maid vertelde dat ze vannorgen om half 7 hierheen is gekomen van 37km afstand. En dat het dan zo heet al is. Zij deed ook kei leuk met Merijn. Samen gevoetbald en lol gemaakt.
Ook onze was van inmiddels een dag of 8 mocht ik haar zo geven. Dat vond ik wel lastig. Dat zij in onze kleding moest gaan graaien maar zo werkt het nu eenmaal schijnt het.... Ik had haar graag geholpen maar dat mocht niet.

Einde vd middag zijn we een tour door de bergen gaan doen met onze auto. Queenstown is een beetje saai maar wel heel vredig.
De tour was fantastisch en met mijn mobiel heb ik wat fotos genaakt die ook op deze pagina te vinden zijn.

Verder hebben we lekker twee dagen gekookt en onze zoon geprobeerd in de hand te houden. Hij probeert flinke grenzen te verleggen en praat ineens van alles na.
Bizar!

Morgen gaan we naar Cradock. Daar blijven we 2 nachtjes hier slapen we op een farm vol met verschillende dieren. Hier kunnen kinderen meehelpen en verder zijn er in de omgeving verschillende natuur reservaten zoals bij zebra mountain NP. In dit park zijn er verschillende zebras zoals de berg zebra en steppe zebras uitgezet toen deze ineens met uitsterven werden bedreigd.
Hier zullen we geen wifi hebben dus zullen jullie even moeten wachten op een volgend verslag.

Dikke kus vanuit een warm Zuid Afrika met hagelstenen!

1. Buufje:
    18 februari 2016
    Wat zijn je verhalen heerlijk om te lezen. Kijk uit naar de volgende xx
  2. Zus:
    Lekker genieten Nies xx
  3. Madeine:
    18 februari 2016
    Heerlijk om te lezen! Wat geweldig om dit samen met Merijn mee te mogen maken!
  4. Henny:
    18 februari 2016
    Leuk jullie reis te volgen, love
  5. Alice:
    19 februari 2016
    Heerlijk en duidelijk genieten met z'n drietjes. Fijn dat we er een beetje bij mogen zijn. Liefsxx
  6. Lia:
    20 februari 2016
    Je klinkt heerlijk ontspannen Nieske maar laat je huishoudelijke taken lekker los, heerlijk toch dat ze dat voor je doen. Dat zwembad is wel genieten zeker voor Merijn heerlijk. Wat een hoop cultuurindrukken doen jullie op nu, leuk.
    Nou geniet van je 'safari' ik lees graag de verhalen.
    groetjes Lia
  7. Maris:
    20 februari 2016
    Jullie zijn zo'n prachtreis aan het maken! Dat blijkt wel uit al je mooie verhalen! GENIET!! Dikke kus
  8. Trudy:
    21 februari 2016
    Eindelijk jullie reisverhalen even allemaal gelezen en ben weer update, spannend, mooi, alles tegelijk, wat een mega ervaring voor jullie en wat leuk om op deze manier een beetje mee te reizen, heb het goed lieverds xxx